
Det tok ikke lang tid fra nyheten om PS3-utsettelsen brast, til jeg fikk spørsmålet jeg kommer til å få hundrevis av ganger i høst.
- Bør jeg vente på PS3, eller bør jeg kjøpe en Xbox 360?
Naboen min fikk æren av å debutere med spørsmålet foran frysedisken på Kiwi. Han er det jeg vil kalle en «typisk spiller» – i begynnelsen av 30-årene og generelt spillinteressert, uten å være så oppdatert som det for eksempel jeg er. Han er opptatt av fete, actionpregede spillopplevelser i «high definition», og ikke fullt så opptatt av om kilden til opplevelsene lages av Sony eller Microsoft.
Svaret mitt synliggjør den største utfordringen Sony står ovenfor i konkurransen mot Xbox 360:
- Du vil neppe angre om du kjøper en Xbox 360.
Xbox 360 har allerede flere glimrende spill. Spill som helt opplagt kan definere som «nestegenerasjon», og som er pene og bråkete nok til å tilfredsstille deg med HDTV.
«Project Gotham Racing 3». «The Elder Scrolls IV: Oblivion». «Ghost Recon: Advanced Warfighter». «Dead Rising». For å nevne de mest opplagte alternativene – spill som ser milevis bedre ut enn spill du får på PS2, Xbox og Gamecube.
Xbox 360 har dessuten etablert seg som en attraktiv plattform for spillutgiverne, som nå satser mye på å gi ut gode, skreddersydde 360-versjoner av multiplattformspill. «FIFA 07», for eksempel.
I tillegg har Xbox 360 den glimrende onlinetjenesten Xbox Live, og filmsultne kan også glede seg til den eksterne HD-DVD-spilleren som kommer før jul. Microsoft planlegger dessuten en sterk kobling mellom Xbox 360, Windows Vista og mobiltelefoner – noe som vil kunne bety mye for spillopplevelser. Denne treenigheten er en unik styrke du bare finner hos Microsoft.
Og som en siste langfinger til Sony: Før PS3 er på markedet her i Norge, vil du kunne spille blant annet «Gears of War» og «Forza Motorsport 2». Kanskje lanseres også «Halo 3» strategisk rundt mars 2007, hvis man skal spekulere litt høytsvevende her.
Og alt dette handler bare om Xbox 360. Nintendo kan også sørge for å forstyrre Sonys planer om spilldominans med sin Wii, som lanseres nå i høst (forutsatt at ikke den også blir utsatt, noe vi får vite fredag 15. september). Her satser Nintendo på å tilby spillopplevelser «hvem som helst» kan glede seg over, uansett hvor spillinteressert man i utgangspunktet er. Wii er ikke en fullblods multimediamaskin, slik PS3 og Xbox 360 er, men jeg blir ikke overrasket dersom Wii finner veien til veldig mange hjem.
Kanskje som en konsoll nummer 2, ved siden av Xbox 360 eller PS3.
Min mening, som spillinteressert uten konsollpreferanser, er at man aller helst bør eie både en PS3, en Xbox 360 og en Nintendo Wii. Det er den eneste måten man kan få fri tilgang til alle de gode toppspillene på, ettersom mange spill bare kommer ut på den ene eller den andre konsollen.
Men spillkonsoller er dyre. For å oppnå denne spillutopien, må du ut med rundt 10.000 kroner. I tillegg til rundt 600 kroner per spill. Og da snakker vi om å sprenge mange husholdningsbudsjetter.
Spillmarkedet ser allerede, og særlig etter dagens offentliggjøring, veldig annerledes ut enn det gjorde for få måneder siden. Sonys PS2 er fullstendig overlegen, med godt over 100 millioner solgte maskiner verden over. Microsoft og Nintendo blir lilleputter i sammenligning, med rundt 20 millioner solgte Xbox- og Gamecube-maskiner.
Dominansen har åpenbart gjort Sony ganske selvsikre, i ferske intervjuer virker toppsjefene særdeles trygge på at PS3 vil ta over stafettpinnen fra PS2 og bli den største spillmaskinen på markedet.
Det er jeg langt ifra sikker på at den vil bli. Microsoft har fått et stort forsprang og Nintendo ligger og lurer med et mulig kjempecomeback. Det kan være nok til å gi et annet utfall av den kommende konsollkrigen enn i den forrige.
Men. Og det er en god del «men» Sony kan klamre seg til her:
- PS3 er, på papiret, den kraftigste maskinen. Forskjellen på et spill som vises i 1080p og et spill som vises i 720p er merkbar. Ikke minst dersom spilleren sitter med en TV som støtter 1080p.
- Blu-ray kan vinne krigen mot HD-DVD om å bli bransjestandarden som overtar etter standard DVD. I så fall er PS3 et godt og billig kjøp når man vil bytte ut sin gamle DVD-spiller.
- Salget av nestegenerasjons spillmaskiner vil neppe ta helt av før utbredelsen av HDTVer i hjemmene til folk har blitt en god del større enn den er i dag. Det vil være mange som vurderer å kjøpe spillmaskin for første gang høsten 2007 og de påfølgende årene. For disse, betyr PS3-utsettelsen ingen ting – når den tid kommer, starter både Sony, Microsoft og Nintendo på bar bakke, side om side.
- Det samme gjelder forøvrig alle de som IKKE kjøper ny spillmaskin ved lansering. Den aller, aller største andelen av de som eier en spillkonsoll, har kjøpt den minst to år etter at den kom på markedet. Her kan spillbibliotek og prisreduksjoner endre dagens styrkeforhold mellom aktørene.
- Sony har en rekke populære spillserier, som kun kommer ut på deres spillmaskiner. Det er mange som gleder seg enormt til et nytt «Gran Turismo», nye spill fra Naughty Dog og Insomniac Games, «Metal Gear Solid 4» og så videre. Spill som dette selger tradisjonelt sett mange konsoller, og merkenavn i denne klassen er sterke kort for Sony – uansett når PS3 lanseres.
- Sony har demonstrert at de er mye, mye flinkere til å nå ut til en bred målgruppe enn det Microsoft er. Spill som «Singstar» og «Buzz» vil bli videreført på PS3, og jeg er usikker på om Microsoft klarer å få opp gode nok alternativer på Xbox 360.
Merkenavnet Playstation er, tross alt, utrolig sterkt. Det finnes en god del spillere der ute som ikke kan forestille seg å eie noe annet enn en spillmaskin merket med Playstation og Sony. - Utsettelsen her i Europa betyr dessuten at vi sannsynligvis vil få en mer stabil lansering enn våre spillende venner i Japan og Nord-Amerika. Flere spill – og ikke minst BEDRE spill – vil være tilgjengelig i mars, Sony har hatt tid til å finjustere sin onlinetjeneste, programmer til den innebygde harddisken (med Linux) vil sannsynligvis florere og sannsynligvis vil også flere PS3-maskiner være tilgjengelig ved lansering. For å si det sånn: Det er veldig mange spillere i Japan og USA som ikke vil få kloa i en PS3 før i mars heller, ventelistene er allerede lange.
Personlig gjør PS3-utsettelsen meg litt trist. Jeg hadde gledet meg til å få PS3 i hus i høst, og mars virker så uendelig langt unna. Det er også kjipt å se Sony nedprioritere Europa, selv om argumentene for å prioritere Japan og USA absolutt er til stede (større utbredelse av HDTV-skjermer og mer uniforme markeder, for eksempel).
Samtidig forstår jeg utsettelsen, og tror den kan bringe endel bra med seg for oss her i Europa.
Hvem som til slutt vinner konsollkrigen, er umulig å spå. Men jeg kan i alle fall si såpass: PS3-utsettelsen er en gavepakke til Microsoft og Nintendo, kanskje mest Microsoft. Xbox 360-fristelsene vil stå i kø fra nå og frem til mars. Wii er snart klar til å sjarmere oss i senk.
Be afraid, Sony. Be very afraid.


147 kommentarer In " - Ikke vent på PS3 "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
september 6th 2006 at 2:25 pm
Det hele koker vel ned til hvor mye Europa har å si i den store sammenhengen. Vi har vel blitt vant til å få restene fra USA og Japan, og dersom Sony hadde bestemt seg for dette fra begynnelsen av tror jeg ingen hadde blitt overrasket.
Men etter å ha lurt oss til å tro på en novemberlansering gjør det ekstra sviende når de med dette bekrefter at de syntes at vi er tredjerangs.
Drítdårlig PR kaller vi dette.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 2:29 pm
Selvsagt skal man vente på PS3 i stedet for å kjøpe en Xbox360 dersom det er PS3 man vil ha. Konsollene har mye felles, men de er ikke SÅ like. Det finnes fortsatt en del eksklusive spill, og er noen av disse på PS3 så får du neppe spilt dem nå selv om du kjøper en X360.
Så fortell meg heller; hvorfor skal jeg bruke pengene mine på en konsoll NÅ som ikke gir meg det jeg vil ha, i stedet for å spare pengene til PS3 om et halvt år, PS3 som jeg vet gir meg akkurat det jeg vil ha.
Jeg snakker selvsagt om Final Fantasy og Metal Gear Solid for å nevne noe.
Andre kan ha andre interesser, de får ta sine valg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 2:44 pm
Jeg tror dette er en helt bevisst markedsføringsstrategi fra Sony.
Jo mer vi venter, jo større er forventningen og jo mer vokser det kunstige behovet. Hver utsettelse fører til enda større dekning og meninginger om konsollen.
Nei, jeg er ening med Rune. Trenger vi egentlig PS3? Sony venter jo fansen ihjel.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 2:50 pm
Jeg kommer ihvertfall til å vente til PS3, siden Sony’s teknologi i spillmaskiner er så utrolig mye bedre enn Microsoft…
PS3 er kanskje dyrere, men det er verdt det;)
“Every man for himself…” -Orang3
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 2:50 pm
Hva med å kjøpe begge?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 2:53 pm
Kan ikke være MER enig i det Nevnarion sier! Dessuten får de sikkert luket bort alle barnesykdommer i løpet av den tiden vi må vente på maskinen her.Og kanskje MGS4 ved lansering!?:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 2:54 pm
Drit i konsoller, kjøp heller en ny PC
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 2:56 pm
Men hva med alle produksjonsfeilene på XBOX 360? Den går lett for varm og må i visse tilfeller settes høyt med luft unfer. Om du beveger maskinen mens du har spillet på er det store sjanser for at spillet blir ødelagt fysisk. I motsetning til Blizzard vil ikke produsenten av XBOX sende deg ny plate dersm du kan dokumentere at du allerede har kjøpt en ødelagt versjon.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 2:59 pm
fy faen så ræva! 2 usle måneder igjen, så helt uten videre kommer det 4 nye ventende måneder. jeg hadde gleda meg noe sykt til å skaffe den nå i vinter, men det får jeg vel bare drømme om.
jeg klarte å vente på PSP i 6 måneder, så jeg klarer å vente på PS3 i 6 måneder…tror jeg.
dette er så jævlig ræva av Sony, og dumme er de spesielt hvis de skal bli størst. Tror Microsoft har solgt en god del Xbox-360er allerede. Nei og nei, det BØR bli bra.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 2:59 pm
For meg er det veldig enkelt å la være å kjøpe PS3. Rett og slett på grunn av at GT ikke er verdt 6.000,- for meg
Klart, er det PS3 man vil ha så venter man jo på det – men synes prisen er i stiveste laget, utsettelsene er irriterende og knalltitlene ikke er så utrolig mange. Skulle dog ønske at det kom i november så prisene på spill dalte litt før jul *sigh*
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 2:59 pm
klart det spørs hvem du er og hva du ute etter. Men da det er sagt skjønner jeg meg ikke på folk…Hvorfor i alle dager stå i kø for å betale en ukjent sum for noe du egentlig ikke vet hva er enda??
Jeg for min del begynte min spille karriere med nes 8 bit neste var ps1 så ps2 og nå har jeg akuratt investert i xbox360. I stedet for da å gi 5-6 tusen for under et år siden ga jeg nå 3 tusen og brukte resten av pengene på tråløst nettverksantenne og spill i stedet, og tilegg var det mye bedre utvalg i spill nå en for noen mnd siden. Og i tillegg har ofte de første modellene en del barnesykdommer som du da må betale ekstra for å få med på kjøpet.
ER det virkelig så viktig å være først? er det stormannsgalskapen som titter fram igjennom sprekken eller hva er det som gjør at folk går mann av huse for å skaffe en elektrisk duppleditt som koster det dobble av hva den er vært ( og av hva den kommer til å koste) og so du i tilegg ikke får brukt til all verden før om et halvt år. Ikke misforstå meg jeg er inn for utvikling og fansye gadgeter. HAr full huset selv, men venter alltid med å kjøpe til det koster det jeg synes det er vært.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 3:06 pm
Da blir det wii i år, og kanskje ps3 om noen år, spillene bør være så bra at de rettferdigjøre prisen på konsollen. Får bare håpe Nintendo ikke utsetter sin konsoll også.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 3:07 pm
Nevnarion du smører bare mer syltetøy på skiva.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 3:09 pm
Tipper det var noen som ble ekstra glade i Redmond når utsettelsen ble annonsert. Nå får de hele HD-gaming julekalaset for seg selv.
Når det gjelder å nå ut bredt er jeg helt enig i at Xbox ligger bak. Jeg kjøpte meg en billig PS2 med Guitarhero og Buzz kun pga de to spillene. Angra bittelitt når jeg et par uker etter på leste at det med stor sansynlighet kommer Guitarhero på 360, med trådløse kontrollere… Og med integrasjon med kameraet som lanseres om et par uker kan det bli virkelig morsomt å spille luftgitar online mot andre.
Jeg er og sikker på at det kommer mange morsomme spill som benytter seg av kameraet.
Integrasjon mellom PC og konsoll er og et kjempe pluss. En uniform online tjeneste vil føre til flere spillere som spiller et spill online. Dette vil gjøre det enklere å finne nye mennesker og spille mot, og vil gi et spill lengere levetid online.
En ting jeg er veldig spent på, men som det har vært snakket alt for lite om, er Linux’en som skal ligge på hardisken. Hva lar denne deg gjøre? Hvilken tilgang får du på underliggende hardware? Vil dette bety at vi med sonys velsignelse kan laste ned SNES/NES/Sega emulatorer? Vil det være strenge restriksjoner for usignert kode? Hvordan sammenligne “community” utvikling hos PS3 mot Xbox 360 og det nylig annonserte XNA rammeverket?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 3:10 pm
PS3 vil jo koste opp mot 6 000 kroner. Det er ekstremt for en spillkonsoll. For meg som er gjennomsnitlig interessert i spill er det fullstendig uaktuelt å bruke så mye. Men mindre den prisen faller raskt etter release, tror jeg Sony kan tape veldig på den. PS2 har vunnet på spillene og prisen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 3:11 pm
«Project Gotham Racing 3»? «Ghost Recon: Advanced Warfighter»? I mine øyne er ikke et nytt lag maling nok til å kalle et spill neste-generasjon. Personlig venter jeg med å erklære “neste generasjon” for offesielt åpnet til jeg kan få Assassin’s Creed til å klippe over snora. ^_^
Men misforstå meg rett. Xbox 360 er et godt kjøp, og det kommer mye god underholdning til maskinen til jul og våren. Dessuten vil 360, med det forspranget den har, klare å holde tritt med PS3 en stund framover, rent teknisk. Og når den ikke gjør det lenger, DA er det på tide å kjøpe PS3. Da har den sikkert også falt i pris, slik at prisen for en 360 idag + prisen for en PS3 om to år = prisen for en PS3 idag. Så har man fått både pose og sekk.
Forøvrig tror jeg det er Nintendo som kommer til å tjene mest på dette. Ja, det er nok endel som tenker: “Nei, nå dropper jeg hele PS3 og kjøper 360″, men jeg tror det vil være minst like mange som tenker: “Hmm… Pokker heller! Men jeg kan jo leke meg med en Wii mens jeg venter”…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 3:12 pm
En av de beste artiklene du har skrevet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 3:14 pm
Virker som om det er mange som ignorer Wii OG AT Det er enten PS3 eller XBOX360 som finnes på markeded. Wii blir den konsollen jeg kjøper da denne kommer til å gi en helt unik spillopplevlse, slik som DS har gjort og så har den selvsagt de beste spillserien som METROID og Zelda
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 3:24 pm
>> «Project Gotham Racing 3»? «Ghost Recon: Advanced Warfighter»? I mine øyne er ikke et nytt lag maling nok til å kalle et spill neste-generasjon.
Enten du liker det eller ikke så er de fleste XBox 360-titler idag flere hestehoder foran andre konsoller. Forskjellen er *stor* – å gå tilbake til PS2 eller Xbox etter å ha spilt litt på en 360 er nedtur av dimensjoner.
Om det er et stort nok sprang får hver enkelt avgjøre, men at PS3 kommer til å være spesielt mye bedre enn 360 i så måte er en illusjon.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 3:28 pm
Hva skal jeg med Wii,når jeg liker spill som GT og MGS?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 3:30 pm
jeg tror det kommer til å hjelpe salget av xbox 360 og nintendo. for kundene blir mer agresive og tar noe annet isteden, fordi de er lei av å vente. og da tar dem bare det første og beste. men jeg personelig er sikker på at sonys playstation 3 kommer til å gå rett til topps på salgslistene. og jeg kommer til å vente. jeg syntes ikke at xbox er noe bra. HEIA SONY.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 3:32 pm
Xbox 360 er mitt valg, fordi:
HALO 3 KOMMER JO PÅ DEN FFS!
Halo spillene har gitt meg UTRLIG mye glede, bedre vennskap og ikke minst, en sinnsyk spillopplevelse!
Gleder meg til å spille System Link med venner og spille enda mer over Xbox Live!
Kjøp en XBOX 360, du vil ikke angre!
Men hvis du er en hardcore Metal Gear fan, så bør du vente. Jeg hadde iallefall ventet på PS3 hvis Halo 3 kom på den!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 3:33 pm
Tviler på at Wii blir utsatt. Nintendo hadde ikke samlet til pressekonferanse om det de skulle is var at Wii utsettes 6mnd. Det er jo ganske logisk.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 3:36 pm
MARS??? ¤%¤%#%¤%%!!!!!!!!
Playstation WILL(AND ALLWAYS) BE THE BEST ..Again! in europe and asia! NO DOUBT about that!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 3:40 pm
kommer til å kjøpe meg ps3 jeg og…gleder meg no sykt til FF7 og FF13 og MGS4 kommer til ps3…det kommer til å bli vilt…alle som har spilt Final Fantasy vet at FF7 på ps3 må være et must…siden grafikken kommer til å være syko
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 3:43 pm
Jeg er faktisk tilbøyelig til å tro at dette kan, og jeg understreker KAN, få negative konsekvenser for PS3-salget her til lands. X360 har rukket å få et visst fotfeste allerede, og dersom Wii kommer som planlagt vil jo også denne rekke å etablere seg før PS3 kommer.
Jeg var blant de få som faktisk fikk X360 ved lansering og er i det store og hele relativt fornøyd med boksen. Når det er sagt, er det noen åpenbare problemer også med denne. For det første støyer den forferdelig. Den støyer når den står i dashboardet og den høres ut som en middels støvsuger så snart DVD-ROMen setter i gang. Neste punkt på min “minusliste” er manglende støtte for andre videoformater enn wmv. Det finnes riktignok alternativer dersom du vil spille av avi eller mpgfiler, men ingen av disse er gode nok i mine øyne. Når boksen skal markedsføres som et fullverdig mediesenter, blir det for dumt å ikke støtte de mest utbredte formatene, for å fremme sitt eget format og for å tekkes filmbransjen hva gjelder opphavsrett og illegal nedlasting. Som en Extender til Windows Media Center Edition, fungerer den smertefritt, men formatproblemene er så åpenbare at jeg har funnet frem min gamle Xbox med Xbox Media Center igjen, og bruker heller denne til streaming av filmer over nettverket.
Xbox Live, på sin side, er en svært god tjeneste, med mange aktive brukere. REsponstiden på tjenesten er god, og det bringer en ny dimensjon til konsollspill at hele opplevelsen med X360 er så knyttet mot Xbox Live som den er. Xbox Live Arcade, med mulighet for å laste ned gamle arkadeklassikere byr på mange timer god underholdning og åpner helt sikkert for at mange som i utgengspunktet ikke er voldsomt spillinteresserte tar kontrollen fatt og gjør et forsøk.
Blir moro å følge med på hva som skjer det neste året!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 3:47 pm
Ka faen skal mam med PS3 når man kan få en Xbox 360 + en WII for samme prisen ?
Jeg sier bare Wii
Drømmer om Wii hver natt, den blir helt rå
Mario is back in the game
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 3:48 pm
I grunnen litt morsomt å se hvordan enorme mengder med PS fans i europa ser ut til å gi blanke i sony nå, å plutselig snur seg mot Microsoft og Nintendo. Å jeg vil tro det sony nå gjør vil svekke dem i europa, i hvertfall til å begynne med. Så klart, mange vil kjøpe PS3, men jeg både tror å håper at dette vil bidra til en stabilisering av de tre partene i konsollverden. Ettersom jeg stiller spørsmål ved hvorvidt spillindustrien har godt av at sony som ikke bidrar med så alt for mye dominerer markedet.
Det skal sannelig bli spennede å se om Bill’s drømmer blir oppfylte, at Master chief’en får gå headfirst inn i kamp mot en PS3 slipp alikevel.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 3:52 pm
Jeg har bare ett ord: Boikott!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 3:54 pm
Frode, det du må tenke på er at PS3 ikke er en konsoll som du er kjent til med PS2. Det som Sony lager nå er en full underholdnings maskin, som skal kunne brukes til mer enn bare spilling og dvd titting. Er enig i at prisen er litt sitv, samt at jeg begynner også å bli lei av utsettelsene som kommer hele tiden. Men jeg tror de fleste vil bli fornøyd når maskinen først er i hus.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 3:55 pm
Virker som om det er mange som ignorer Wii OG AT Det er enten PS3 eller XBOX360 som finnes på markeded. Wii blir den konsollen jeg kjøper da denne kommer til å gi en helt unik spillopplevlse, slik som DS har gjort og så har den selvsagt de beste spillserien som METROID og Zelda
————————–
—-
Som jjeg skulle sagt det selv, spiller DS Lite hver dag. En genial maskin, har pSP og, men den ligger mes og støver ned.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 3:55 pm
Jeg skal så klart vente for ps3. Jeg mener at den er bedre en xbox. Jeg liker bedre spillene og mulighetene i ps3.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 4:00 pm
De kommer til å miste kunder på grunn av noen enkle faktum:
* PS2 er populær fordi den har mange spill og er billig.
* PS2 har hatt dårlig grafikk siden 2001.
- PS3 kommer ikke til å ha mange lanseringspill
- PS3 koster mer enn hva mannen i gate er villig til å betale for morroa.
- PS3 kommer ikke til å ha noe serlig bedre grafikk enn Xbox 360
- PS3 har en vesentlig mer kronglete utviklingsplattform enn Xbox 360
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 4:05 pm
WII FTW! Enig med det en sa over her! Hvofor kjøpe en PS3 nå¨r du kan kjøpe en XBOW360 og en Wii for en billigere penge enn EN PS3! Sony graver sin egen grav med å lansere katastrofen PS3!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 4:09 pm
Spill har alltid vært, og vil alltid være, BEST PÅ PC. Får jo en ny PC til sammen prisen som en av de nye boksene. Regner du inn prisen på spill så… ja… sier seg selv at PC er veien å gå.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 4:10 pm
jeg har kjøpt meg en xbox 360 og jeg angrer ikke for ps3 og microsoft har kjempet for oppmerksomhet MEN nintendo wii er ikke på den oppmarksomhets lista for den har sinne egne metoder. jeg liker xbox 360 bedre en ps3 for det kommer akkurat de samme spillene på xbox som ps3 har… nesten. så jeg synnes alle bør kjøpe seg en xbox 360 eller en nintendo wii.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 4:11 pm
Da blir det Wii i november og PS3 i mars i stedet for motsatt – ser ikke problemet! – Eller jo – problemet er at jeg også utsetter kjøpet av flatskjermtv til mars også da…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 4:18 pm
Kan noen fortelle meg om XBOX 360 er bakoverkompatibel?
Kan man spille xbox spill på den?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 4:19 pm
Hvorfor ikke bare kjøpe Wii? Den er billig, den er spennende og den er høyst sannsynlig utrolig gøy å spille spill sammen med andre på.
Og Rune, omtaler du Oblivion som et spill som er delvis verdt en X360? De fleste av oss har ristet av oss hypen nå, du er velkommen til å følge etter
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 4:27 pm
Tja, problemet til microsoft og nintendo, er vel å få snudd hodene til de bortskjemte 8 åringene som maser etter ps3
Klarer de det, så er nok salget sikret. Og det tror jeg de klarer, selv om unga til Ola og Kari Nordmann er bortskjemte… Hvorfor? Vel, en familie har budsjett, og jeg tror ikke den familien ofrer 6000 + spill + HD tv med Progressive scan, bare for å få den drittungen til å holde kjeft
Blir nok xbox360 + billig HDReady tv fra elkjöp… Eller, en Nin:Wii (wee wee)+ en standard widescreen, flatt bilderörstv til 4000 kr
Hva tror du?
PS3 selger nok mest til de mest hardbarktechnoyuppiesa og til de som seff digger Gran Turismo og MGS3 (snart 4)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 4:28 pm
#38
Ja, den er bakoverkompatibel… Må bare plugge maskinen til internett, så laster den automatisk ned en update, som du trenger for å spille et “vanlig” xbox spill. Går smertefritt
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 4:29 pm
Jeg er en trofast PlayStation tilhenger. Jeg venter på PlayStation 3 om det så kommer om 2 – 3 år, (men ikke lenger kanskje til og med mindre:P)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 4:30 pm
Jeg gir faen i hva slags spillmaskin som kommer. Det eneste jeg forlanger er at jeg får en spillmaskin som funker når jeg kjøper den…;)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 4:31 pm
Hvis jeg skal ha en konsoll så blir det playstation. men jeg kommer ikke til å kjøpe den før etter en GOD stund for da vil prisen ha stupt som bare det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 4:52 pm
Hvorfor bry seg? XBox 360 og Nintendo Wii tilbyr mer enn nok av underholdning for i høst.
Skaffet meg nettopp Dead Rising til XBox 360, og venter på Pro Evolution Soccer 6 som kommer i oktober.
På Nintendo Wii gleder jeg meg til Wii Sports, Metroid Prime 3: Corruption, The Legend of Zelda: Twilight Princess, Excite Truck og Red Steel, samt en rekke gamle klassikere å laste ned.
Jeg har med andre ord nok med XBox 360 og Nintendo Wii, og det er greit å slippe frisetelsen av å skulle punge ut hele 6000 kroner for en PS3, for deretter å kjøpe ekstrautstyr og spill for rundt 2000 kroner.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 4:58 pm
jeg finner ikke ord som kan utrykke det jeg føler nå….
Får å si det mildt føler jeg meg dypt sviktet av sony,
og et intenst hat…
Etter så lang ventetid, masse omtale, rykter og alt mulig ræl klarer sony å begå selvmord…
Dette er det værste jeg har vært borti.. Jeg hadde en anelse om at dette kom ettersom de ikke hadde begynt produksjon en gang..
Men nå skal jeg kjøpe Nintendo Wii… faen ta sony
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 4:58 pm
#17: Tusen takk!
#39: Tull og tøys, det er da veldig mange som elsker Oblivion fremdeles – selv om jeg har merket meg at enkelte ikke er HELT enige i at det er årets/tidenes/universets beste rollespill
Selv mener jeg hverken eller, rollespill er definitivt ikke min sjanger.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 5:18 pm
hahahahahah
Dummeste forslag jeg noen gang har hørt..
Det er selvsagt lov å ha meninger men Playstation er og blir best… Sorry å si det men micrsoft er gode på data (skeptisk) men de er ute på dypt vann når det kommer til konsoller…
Jeg vet at jeg ikke kommer til å angre på playstation 3. Og prisen er ikke dyr. Når jeg kjøpte ps2, var den helt ny og den kostet 5000 kr… Og så syns jeg de beste spillene kommer til playstation
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 5:25 pm
Må unasett vente å se på hvilke maskin GTA4 er best. Så for min del spiller utsettelse ingen rolle.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 5:27 pm
Artikkelen hadde sine gode poeng, men jeg synes du avskriver helt sjansen til Wii. Spørsmålet du stiller i starten: ” Bør jeg vente på PS3, eller bør jeg kjøpe en Xbox 360?”, er rett og slett fullstendig latterlig. Du virker som en av dem som setter teknologi, grafikk og multimedia OVER det klassiske konseptet med å sette seg ned og spielle spill man virkelig nyter.
Selv skal jeg ha Wii på grunn av Nintendo sin filosofi om å tenke nytt. De gamle spillseriene, som Zelda, Mario og Metroid i ny innpakning + mange nye spillserier fra Nintendo og tredjepartsutviklere med en helt ny kontrollmåte, gjør at jeg velger å overse dette teknologikjøret fra PS3 og 360.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 5:30 pm
Sony blir for dyr, og Xboxen er litt for stor og kronglete. Tror jeg satser på Wii siden den virker som en genial ice-breaker på vorspiel (bare tenk på hvor kult det blir å spille Wii Sports etter noen pils innabords)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 5:34 pm
#50: Jeg er enig i at det kanskje ikke kommer klart nok frem i kommentaren min, men poenget mitt er at i denne generasjonen spillkonsoller er det PS3 og 360 som i første rekke konkurrerer. PS3 og 360 er veldig like i funksjonalitet, og henvender seg i stor grad til de samme spillerne.
Wii, på sin side, skiller seg ut fra begge, det er en helt annen spillmaskin. Spørsmålet om man vil ha en 360 eller en PS3 blir som å spørre om man vil ha grønne eller røde epler. Her blir Wii en banan, hvis du skjønner hva jeg mener.
Det er ikke gitt at Wii vil konkurrere direkte med hverken PS3 eller Xbox 360 – jeg tror personlig Wii vil nå veldig mange nye spillere, og at den vil bli sett på som et godt alternativ til “tradisjonelle” spillmaskiner blant de som allerede spiller endel.
I praksis kan godt Wii ende opp med å bli den mest solgte spillkonsollen på markedet. Men i så fall blir den det uavhengig av konkurransen mellom PS3 og 360. I mine øyne, altså.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 5:39 pm
Ma si at dette var en meget bra artikkel. Meget velinformerende og fra et noytralt synspunkt. Ved a lese overskriften sa forventet jeg noe helt annet men innholdet er topp.
Selv sa er jeg en hardcore gamer og vil skaffe alt og det er en ganske trist med utsettelsen men vi vil ikke vente forgjeves.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 5:45 pm
Gidder vente på PS3 når man kan spille Mass Effect, Gears Of War, Halo 3, Alan Wake, Too Human, Lost Planet, Forza 2, Just Cause, Saints Row, Dead Rising, Fable 2, Star Trek Legacy, Splinter Cell Double Agent, Fifa 07, PES 6, Viva Pinata, Crackdown, Elveon, samt ekslusivt nedlastbart materiale eksklusivt til xbox360. Og til vedkommende et sted oppi her; Assasins Creed kommer også til Xbox360.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 5:52 pm
Jeg har gått til innkjøp av xbox360, og har ikke angret et sekund. Jeg tror de som forhåndsbestilte playstation 3, og betalte 500kr angrer litt. Hvorfor være lojal mot noen som ikke er det tilbake. Kjøp Xbox360 knall bra.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 6:06 pm
tror ps3 vill tape stort….de har 3-4 spill som man kan si rimmelig sikkert på at blir bra… xbox360 har skal vi si 10-15 spill…de har en så stor og kraftig liste av spill nå som ikke noen spil maskin kan nærme seg! foreksempel så har vi GTA 4 som er kansje det støste navnet i spillverdene sammen med Halo og Mario.. Wii har Mario. hva har PS3 av de store…de mistet GTA 4 ekslusive retigheter og fikk faktisk den dårlige avtale…mens x360 fikk rettigheter til og gi oppgraderinger over live(internett) her tror jeg ps3 kansje tapte krigen. Tror spillene som er planlagt til xbox 360 som Gears of war(kansje det spillet som man har noe av de største forventinger av spill i øybliket. Mass Effect(skaperene av kontor ) de har bevist sine ferdigheter om og om igjen(siktret bra spill nesten) så har du Alan wake(skaperene av max payn) Too human(ser utrolig lovende ut) Lost planet(demo var faktatisk) forza 2(Forza 1 var genialt)Fable 2(Fable 1 et av de beste spillende på xbox) og la oss ikke glemme det største spillet av alle Halo 3 som er oppfølgeren til at xbox overlevede i det hele tatt. dette er bare og nevene noen av spillene
BURN PS3 BURN PS3, viss noen gidder og kjøpe PS3 i det hele tatt!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 6:11 pm
Trenger ikke vente i spenning på en spillkonsoll. Kjøp x-box nå, så greier du sikkert å spare deg opp til en playstation når den kommer. Faktisk et halvt år til. Så har du jo også noe å gjøre under ventetiden. Playstation er jo mye bedre enn x-box noen gang kommer til å bli, å det kommer du til å se og føle etter å ha spilt x-box i 6 mnd.
Så kjøp x-box nå, spill som en gal, så kommer playstation følelsen til å bli 1000 ganger bedre.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 6:59 pm
må bare si dette til Frode i #15
ps2 kosta også 6000 da den kom!
og det var så syyykt mange som kjøpte den til den prisen!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 7:04 pm
Helt enig! Har xbox360 selv, og har aldri vært så fornøyd med en spillmaskin… Har hatt SNES, N64, Playstation 2, PSP og Xbox fra før…
I
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 7:07 pm
hva med å kjøpe Wii? den som utklasser begge to
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 7:33 pm
Til du(#29) som sa boikott – boikott hva?
PAYSTATION3 POWER øhm…oops… PLAYSTATION3 POWER!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 8:13 pm
Utsettelsene viser bare hvor ekstremt viljesterke Sony er for å ta knekken på Microsoft patriotene. Xbox kommer alldri til å bli noe bedre enn en god nummer to. Playstation har -alltid- vært spillemaskinen for de skikkelige spillinterreserte.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 8:49 pm
ingen som har tenkt på at HD systemet er totalt sonefritt, noe som også tilsier det at en ps3 som blir utgitt i usa (kanskje også japan) er prikk lik den som blir utgitt i europa?
men som for amerikanerne blir det jo også for oss vanskelig å få tak i en ps3 maskin. men der stiller vi ganske likt takket være den lure oppfinnelsen kalt internett!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 9:24 pm
ps2 er jeg veldig fornøyd med og det er ikke verdt det å kjøpe ny maskin hele tiden det blir veldig dyrt!
Spar penger kjøøp heller en pc som varer mye lenger og du trenger ikke å bekymre deg om å kjøpe en nye en på minst 6 år!!
!!!!!DU SPARER MASSE PENGER!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 9:31 pm
går det an å modifisere Xbox360? som det gjør med vanlig xbox.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 9:37 pm
Utrolig hvordan sony-fans tolererer måten sony skuffer dem på. Sony farer ikke med annet enn løgn og ville påstander om dagen.Markedsføringsstrategien til sony er jo rett og slett forkastelig… Først hyper de et produkt opp i skyene og lover at det skal bli det beste som noen gang har skjedd spillindustrien, så når hypen har lagt seg litt ned på det jevne gir de ut en lanseringsdato og avventer… For så å utsette lanseringen for å skape ennå mer blest rundt produktet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 9:44 pm
Ærlig talt folkens, PS3 og 360 er kanskje bedre en nintendo rent teknisk og grafisk(ikke vet jeg), men det er ikke snakk om at de kan matche spilla til Nintendo! okey, kanskje hvis man liker å spille singleplayer, men hvis man skal spille med 1,2,3 eller til og med kanskje flere venner sammen så finnes det faktisk utrolig geniale og morsomme spill til nintendo!
til og med jentene blir gira! Super smash brothers for og nevne ett. blir man alene en dag kan man jo alltids teste ut noen av zelda spilla…
Nintendo fan 4 life!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 9:50 pm
Kjøp konsollen som gir deg de titlene du helst vil ha! enklere blir det ikke. Wii -> PS3 -> XBox 360 (søtest, mellomting, minst søt). Liker man Japan, RPG og Anime finnes det desverre bare ett valg, PS3.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 10:27 pm
“Spar penger kjøøp heller en pc som varer mye lenger og du trenger ikke å bekymre deg om å kjøpe en nye en på minst 6 år!!
!!!!!DU SPARER MASSE PENGER!!!”
HAHA! Bra sagt sondre, er nok mange pc’er i dag som holder seg i 6 år ja, og spesielt til 4-6 tusen. Takk for god latter.
Om console, så blir det nok en wii på meg, eneste som egentlig skaper noe virkelig nytt, er igjen nintendo.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 10:49 pm
#64 Nå er det tross allt 6 år siden ps2 kom da, og når ps3 kommer har det gått 4 måneder mer.. + #69 har ett godt poeng!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 10:52 pm
Enig med deg Sondre. Super Smash ruler, Zelda er geniale spill(gleder meg sykt til Twilight Prinsess). Har hatt mye 4 player moro sammen med søskenbarn og venner.

Nintendo har de gode spillene
GameCube utklasser PS2…
Wii!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 6th 2006 at 11:45 pm
Jeg vil vente på ps3, mest pga det er den konsollen som har vært i min stue og hjerte helt siden jeg pakket opp min første psone . Jeg syns ikke det hadde vært så farlig om ps3 hadde kommet i mars 2007 hvis de bare hadde sagt det hele tiden.. det er ufint av dem og dingle denne “eplen” foran ansiktet våres bare for å ta den vekk og pælme den langt nedover gata..
Men man vet hva man sier “den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves” ikke vær så stressa folkens og slapp av litt
Ps: fin artikkel Rune.. du gjør en bra jobb her..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 7th 2006 at 12:23 am
PS3 kommer nor den kommer og etter å ha sett Blue Ray på
en topp HD skjerm er det mye å glede seg til…….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 7th 2006 at 12:24 am
De er vel rimelig uvitende de som satser på xbox. PS3 ser ut til å bli en rå maskin. Håper at de andre spillmaskinkonkurrentene følger opp. (regner ikke Microsoft med blant dem da de er håpløst fortapt i steinalderen og ser ut til å trives der).
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 7th 2006 at 12:53 am
Venter på ps3. Sterkere maskin med flere muligheter. 5500 er dessuten en billig penge for en blu-ray spiller i seg selv, og når man får med en sykt bra spillmaskin i tillegg er det ikke snakk om annet. Pluss at PS3 ser bedre ut. Xbox’en ser ut som en skjør liten leke, mens PS3 er en ond, svart, maskulin og veldesignet herlighet..
hilsen ps3 fanboy;)selv om du ikke er fan av playstation må du være enige i fakta
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 7th 2006 at 1:04 am
Er ikke verdens undergang om ps3 blir utsatt! Er ikke så desperat
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 7th 2006 at 8:41 am
Bare ett spoersmaal her?
Blir det slikt at Amerikansk PS3 vil ha NTSC system, Japan vil ha Japansk Pal system og Europa Pal system? Eller har de gaatt bort fra det denne gangen?
For uannsett er det bare a kjoepe PS3 fra Japan nar den kommer ut da?
Jeg trur ikke jeg klarer aa vente til Mars, for sikkert en overraskelse til at den blir enda mer utsatt. Men hvem vet.
Det kommer mange spill samtidig som maskinen saa trur det er verdt a kjope importen, det vil jeg gjore as…
tomtomt
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 7th 2006 at 8:41 am
Mange kjøpte PS2 og brukte den både som spillmaskin og DVD-spiller. Jeg tror også mange kommer til å kjøpe PS3 for å bruke den både til spill og avspilling av BD-filmer. Som nevnt før her, 5500,- er ikke dyrt for en slik maskin. En Xbox 360 med ekstra HD-DVD-drev vil koste nesten like mye med dårligere specs. Når det er sagt, synes jeg Sony bør skjerpe presseuttalelsene sine! Blir for useriøst med tre,fire forsinkelser.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 7th 2006 at 9:04 am
atle: hehe.. tror det heller er du som er håpløst fortapt i steinalderen som kommer med sånne innlegg.
Å tro at PS3 blir så evig mye kraftigere og mer gjennomført enn det Xbox360 er, er jo totalt mangel på innsikt.
PS3 og Xbox360 er omtrent like kraftige.. kanskje blir PS3 litt kraftigere, men det vil ta tid før vi ser noen forskjell.
Nei, sats heller på en konsoll som er ment å spille på, med mulighet for å bruke den til andre ting, istedet for å kjøpe smørbrødgrillen til Sony, som er ment som et salgsapparat for Bluray.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 7th 2006 at 10:00 am
Ja ja HD-klar de fleste hd klare tvene i norske hjem klarer så vidt 720p altså en oppløsning på 1200 tvr som er hd klare som fortsatt selges i norge klarer såvidt 720p altså de som klarer ekte hd 1080p koster fleeeesk. så i mange vanlige hjem må nok klare seg med 720p , dumt og kjøpe flat tv nå og om et år må kjøpe nytt for og få 1080
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 7th 2006 at 10:06 am
Problemet med å automatisk å anbefale noen å kjøpe Xbox 360 i stedet for PS3, er at Xbox hadde sin styrke på skytespill, bilspill og Xbox Live. Den var meget bra på disse områdene, men svak på spillkategorier, i forhold til konkurrentene.
PS2 hadde kvalitetsspill på alle områder, pluss Singstar og EyeToy. Men hadde ikke Halo og like bra Live-system.
Jeg tror at det samme vil gjenta seg med Xbox 360 og PS3.
Så mens maskinvaren kraftmessig kan være i det samme området, så vil spillutvalget være såpass forskjellig mellom de to maskinene at du kan ikke automatisk gå ut fra at Xbox 360 er et godt alternativ til PS3. Det vil helt avhenge av hvilke type spill som du vil spille. Og hvor viktig online er for deg.
For meg er det dog enkelt, siden jeg holder meg til Phoenix Wright og Advance Wars på min DS Lite, og ser fram til Zelda, Metroid og Mario på Wii.
Se på spillene du vil spille først, og velg maskin ut fra det, er mitt råd.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 7th 2006 at 11:35 am
#81
Helt riktig, PS2 HADDE bra spill ja… Vent å se hva som skjer med PS3… NADA… God spilla kommer til å utestå. Mange “store” spillutviklere har uttalt at de skal starte å produsere spill til den, den DAGEN PS3 kommer ut… Så kan man påberegne 2-3 år på utvikling av spillet. Göy med en PS3 og ca 3 års dödtid med rävva titler…
I tillegg så er xbox360 enklere å utvikle spill til, i tillegg til porteringen. DVS, man sparer utviklingspenger. Så, et fint pluss er at de fleste gode pcspill kommer også til xbox360
og at flere titler kommer til xbox360 (eller FÖR til xbox360, enn til PS3), grunnet kostnadsbesparende utgifter
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 7th 2006 at 11:45 am
Hmm, ingen xbox 360 på meg, da jeg har alt for mange gode PSone & PS2 spill som jeg vil forsatt beholde (håper selvsagt at PS3 kan spille de av?) Får heller ikke lov av min bedre halvdel å ha flere konsoller i stua, så jeg må pent vente til mars…snufs…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 7th 2006 at 12:05 pm
“Spill har alltid vært, og vil alltid være, BEST PÅ PC. Får jo en ny PC til sammen prisen som en av de nye boksene. Regner du inn prisen på spill så… ja… sier seg selv at PC er veien å gå.”
Koster for en pc som kan kjøre spill like pent som på 360, ta f.eks king kong, gfx på pc er elendig og utrolig bra på 360.
Man kan kjøre king kong i samme kvalitet på pc men bare se på maskinvare kravene for å få til det.
Ps3 har og en kronglete utviklingsplatform som en sa over, kan jo bli et problem for sony.
En annen ting, ms har etablert xbox live ganske sterkt nå, kan ikke helt se hvordan sony skal klare å få igang noe som tilsvarer xb live..De kommer til å komme med en slags tjeneste,men kommer til å ta lang tid før denne kan matche xb live,noe sony vil tape på.
Har xbox360,men kommer ikke til å kjøpe ps3 før den synker betraktlig i pris, 6k for en playstation er jo helt sjanseløst.
Tror ikke sony får den suksessen de ser etter denne gangen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 7th 2006 at 4:10 pm
Utifra skrivestilen på disse svarene virker det som “de fleste” PS3 fans er i alderen 12-16år mens 360 fans er 18-23år mens Wii har de mest voksne… nostalgi?
Selv har jeg 360, skal ha Wii mens Sony kan sette seg på langefingeren min å snurre!
Kan ikke fatte å begripe de ungene som står å sier at PS3 er ’sååååååå’ mye bedre.. det er bare Sony propaganda dere har vokst opp med!
Se på Gears Of War som kommer samtidig som PS3! Det spillet gruser jo alt som PS3 har å kommer til å ha på en lang stund!!
Og når PS3 endelig kommer til å få til noe liknende, så er 360 foran igjen! Hvorfor? Google it… så kanskje du lærer noe mer enn hva du gjør av å lese på http://www.ps3.com
Utviklere tørr jo ikke engang å lage spill til PS3 siden det koster flesk for de også, og med tanke på at maskinen er for dyr ENNÅ for vanlige folk betyr jo det at de få utviklerne som har laget ett spill vil få solgt for få spill at det skal gå i pluss!
Derfor trekker nå selskaper seg, og venter til maskinen kommer ut for å se ann. Mens x360 står på siden å pøser ut bra spill! Hvorfor? Google it
Sony hadde alt, men taper nå alt!
Samme skjedde med Nintendo 64!
Sony glemte det aller viktigste, det er SPILL som selger konsoller, ikke navnet på selve konsollen
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 7th 2006 at 6:00 pm
Så lenge Sony er de eneste som har F1 og GT så må man vente på PS3.
Får fortsette med de på PS2 til PS3 kommer. Surt med utsettelsen selvsagt. Muligens skaffe en fra USA når F1 og GT er lansert.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 7th 2006 at 7:53 pm
Grei nok maskin, men ingen kan forsvare prisen på 5-6 tusen for en spillekonsoll!! Det er bare så vanvittig drøyt, med alle begrensningene man har. Valget mitt faller på den første konsollen som blir moddet ala gamle XBOX, hvor man kan ha alt på HD og bruke den som mediasenter! Og prisen bør ikke være over 3000. Til da…. PC
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 7th 2006 at 8:40 pm
Jeg kommer til å kjøpe wii. Jeg lo godt når ps3 ble utsatt. Ha ha ha.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 7th 2006 at 8:42 pm
Rune!! Endelig en artikkel som virkelig setter fyr på spill-Norge! Og for en gangs skyld er jeg nesten enig i det meste du sier… I denne konsollkrigen er 360 og PS3 for “røde & grønne epler” å regne! Men å kalle Wii en banan er helt n00b! Den blir et helt fruktfat!
Folk vet ennå ikke hva Wii er, for det kan du ikke før du faktisk har prøvd den… men når de får testet den selv, vil det bli klart for mange hva de går glipp av hvis de IKKE kjøper en Wii… og DA er det stor sjans for at et av epleslagene kommer til å slite!! Men i motsetning til hva de fleste har sagt her så langt, så tror jeg faktisk det blir Microsoft som får problemene – igjen. I det PS3 treffer butikkhyllene er all hype’en rundt 360 for lengst utbrent, og Wii vil ha et solid fotfeste!! Jeg tror faktisk Sony’s milliard-reklamekampanje vil sørge for at folk kjøper Playstation denne gangen også… og det vil bli den allerede “gamle” X-box 360 som får en tidlig død.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 7th 2006 at 9:02 pm
Det er så latterlig at playstation “fanboyene” konstaterer at ps3 er såå mye bedre enn xbox360.
Hallo, ps3 har ikke kommet enda! Vi har ikke prøvd den. Men det vi har sett har vært VELDIG skuffende synes nå jeg. Den blir heller ikke like kraftig som de påsto til å begynne med. Jeg tror Sony har gravd sin grav nå.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 7th 2006 at 10:29 pm
#85
Det de fleste fortsatt glemmer med PS3 “suverene” grafikk, er at dere trenger en HDTV med progressive dritt
Just what i`ve been saying too
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 7th 2006 at 10:32 pm
#58 Ray:
ps2 kosta også 6000 da den kom!
og det var så syyykt mange som kjøpte den til den prisen!
———–
Ve
iledende utsalgspris for Playstation 2 ved lansering var 3500,-.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 8th 2006 at 4:01 am
Skjønner ikke hvorfor alle mener 6000kr er en så utrolig dyr utsalgspris for PS3. X-box (ikke 360) kosta vel bortimot 5000 til å begynne med, selv om den fort raste i pris. Alle varer blir dyrere med åra, og det kan jo tenkes at prisen på PS3 kommer til å synke etter hvert den og.
Om man sammenligner ytelse og funksjoner på X-box og PS3 vil jeg si at utsalgsprisen til PS3 er mye rimeligere.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 8th 2006 at 10:38 am
Må le av playstationfansen
Vanlig X-box er jo mye råere på alle måter enn Ps-2.
Og tviler sterkt på at ps-3 blir bedre enn x-box 360.
Bare prøv pgr3 på live, så kommer dere til å drite i hele Sony – utsettelser eller ikke…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 8th 2006 at 11:49 am
Tokyo Game Show tar sted 22-24 september.
Da vil Sony vise sine kort. Ryktene sier ogsa at de vil vise den forste filmen av den ekte Gran Turismo 5 der(de har vist konsept videoer salangt men ikke noe med den aktuelle grafikken som skal visst vare veldig sykt). Etter a ha sett bildene av Forza 2 fra Microsoft denne uken sa er det veldig klart hvem som tar seg tid pa produktet sitt(Forza 2 er veldig skuffende, ser ut som et bilspill tatt fra pcn tilsvarende 2004 ellernoe).
Polyphony digital er blant de beste tekniske utviklerne i verden og jeg er ganske sikker pa at de vil gjore rent bord med GT5, detaljene de har gitt ut om spillet salangt er helt sykt og det er bare a vente a se. Forhapentligvis vet vi mer 22.september. (Og forhapentligvis vet gode reportere som Frode a skille pa den virkelige GT5 trailern og det som vil vare konsept demoen pa showet ‘GTHD’. Jeg skal selv pa Tokyo Game Show sa muligens jeg ser deg hehe)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 8th 2006 at 12:50 pm
Herlig å se alle følelsene i sving! Selv kommer jeg nok til å kjøpe en PS3 pga Metal Gear 4, må nok han en wii også.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 8th 2006 at 9:28 pm
No e da nok! Halvparten her har ikkje peiling på ke dikka snaka om! For det første; PS3 er ikkje kraftigare enn 360! Det er fakta, ja, PS3 har kraftegare cpu, men ta t.d L2 chacen den er dårlegare enn den orginale xboxen sin! mange her tror fortsatt PS2 er kraftigare enn xbox 1, det er den ikkje, fakta! Og kvifor trur du PS3 blir så forbanna feilfri? Laptop batteria til Sony hadde 50% feil, PS2 hadde fleire feil enn Xbox når den lanserte. Og Sony prøver på bru-ray som er heilt nytt og det betyr mange feil. Og viss vi skal snakke om eksklusive spill: siden når har Sony Halo 3, Mass Effect, Lost Planet, Gears of War, m.m. Og blu-ray er ikkje vert det, ekspertar har allerede sagt HD-DVD er bedre, og i tilleg vil ikkje mangen produsentar bruke blu-ray. Dei nektar! I tillegg så vil alle som utgir spill få det vanskeleg med og lage spill til PS3, Cell prossesoren er så dårleg laga att det e skittvanskeleg og laga spel til den. Og la oss ikkje ta med att 360 spill kostar 500 mens viss du skal ha eit spill til PS3 må du gulpe opp med 800 kr! 800 kr! Og la oss ikkje legge til prisenb på maskina og det faktume att den ikkje ein gang blir sendt med hd kabler i eska, sjølv ikkje i premium eska, der røyk ein 1000 kr til! 360 har live anywhere! Har dikka ikkje høyrt om det so fortjene dikka ikkje og vita det. I tillegg har ikkje “core” pakken til PS3 verken HDMI eller WiFi eller blutooth! Eg kan gulpe opp mykje meir dritt om PS3, men sia dikka alle er Sony fanboys skal eg spara dikka for smerten. Eg seie ikkje att 360 er feilløs, men den har mye mindre feil enn PS3. Og eg veit ke dikka alle tenke, at eg e Xbox fanboy. Det er eg ikkje, eg såg faktisk veldig mykje fram til PS3 og vurderte og kjøpe den, men no ha Sony skaåte seg i foten for mange ganga til att eg vil ha dan. Eg tek ein 360 og kanskje ein fin Wii til og stå attmed dan.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 8th 2006 at 11:21 pm
Hei, Hei -vi vet nok heller at dette er
-hva Europa Betyr For Sony…ser nok at dette er ennå en bevisst handling fra Sony, -der de ikke VIL selge til Europa..
VI har for mye og si..Tenker da selvfølgelig på våre kjeder som skal prise ned denne boxen til det laveste..
DER ER VI UNIKE, OG DET VET SONY..-slik som de har visst det før..-senest ifjor,
da “en last med PS2 var ombord i en carrier som hadde “strandet et sted på veien til Europa”…SLÅ DEN::!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 9th 2006 at 12:04 am
Skal såklart kjøpe meg PS3. PS3 blir uten tvil like populær som PS1 og PS2. Pluss at Sony har et meget bredt utvalg av spilltitler å velge mellom.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 9th 2006 at 12:10 am
Trenger uansett noen måneder på å overbevise dama om at vi trenger en ny hd-tv, så dette gjør for så vidt ingenting.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 9th 2006 at 12:13 pm
heei!!jeg tror faktisk at det er mange av dere som ikke vet hvor kraftig ps3 er..det du har fått sett av trailere er bare 20% av de maskinen klarer..om 2 år så vil den være så kraftig så dere ikke har noe peil…den skal jo ikke vare i 10 år for ingen ting..dere mener at 360 er billigere…med allt ekstra utstyr så vil den faktisk bli dyrere og ikke nok med det…den skal bare holdes i ca 2 år..for xbox360 holder på lage en ny maskin…hva er vitsen….dere tr at det er så mye billigere men det er det ikke…360 er det mye problemer med.har en xbox 360,mn bruker den kjeldent..synes spilla som er på pc er mye bedre grafikk….og wiii da..greit den har en bra fjærnkontrol/håndkontroll…mn se på spilla..next gen?? den er ikke beregnet til hd tv en gang..den støtter 480….
det blir faktisk bedre for oss at de utsetter den for oss…billigere blir den +++ hvor mange fete spill vil være ute da???mange…så dere kan glede dere like mye som det jeg gjør….
og husk..playstation er kraftig
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 9th 2006 at 6:04 pm
Neste generasjons konsollkrig er ein kamp mellom 1 konsoll og 2 PC’er som har *låst* programvare.
Konsollen bevarer tradisjonen om å vera billig alternativ for spel mens dei 2 andre blir EKSTREMT dyre. Akkurat som med ein PC. Eg vil heller kjøpa ein High End PC for 7000kr og kobla til HDTV skjermen min enn å kjøpa ein PS3
Blue Ray og HD DvD er desverre heller ikkje neste generasjons videoformat. DvD vil leva lenge, akkurat som med CDen som er over 20 år gammal
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 9th 2006 at 6:30 pm
harold, spiller du bare spill som ser bra ut? Helt uten å bry deg om spillbarhet og følelse? Uansett om PS3 skulle klare å dytte ut 1080p, må man ha en hdtv på minst 42″ ,helst større, for at det i det hele tatt skal være veldig merkbart bedre fra 720p. Men har du ikke hdtv som støtter 1080p, eller kanskje bare vanlig bilderørs tv, så er jo grafikk kraften til PS3 bare en teori uansett. Er også litt spent på hva som skjer hvis HD DVD blir det foretrukne formatet framfor Blu-ray.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 9th 2006 at 7:24 pm
Skjønner ikke problemet. Eneste åpenbare forskjell på 360 og PS3 er den innebygde blu-rayspilleren.De fleste bruker vel ikke en spillmaskin til å se filmer på. hallo? film er best på hjemmekino….
har selv xbox 360 og er kjempefornøyd. aldri hatt problemer og grafikken er rå!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 9th 2006 at 10:32 pm
æsj, ordet grafikk får meg nesten til å spy. Det eneste denne generasjonen tibød var bedre grafikk og gjorde det spillene bedre, absolutt ikke. Akkurat det samme vi spilte på Nintendo64 og Playstation
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 9th 2006 at 10:42 pm
Jeg sitter fremdeles med sjokket over at jeg må spille MGS4 uten vibrasjon i kontrolleren. Utsettelsen er bare en detalj. Det er diskriminerende, men en detalj. At de kunne finne på å bytte ut vibrasjon mot den teite sensoren!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 10th 2006 at 12:31 am
Om man venter på ps3 får man jo det bare bedre!!!!!!!
Tenk, hvor mange år har vi ikke hatt ps2? den har holdt ut som faen! Jo mer arbeid de legger i ps3, jo lenger holder de ut. Wait for the goods people, waaaaaaaaaaaaaaaaaaait!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 10th 2006 at 3:02 pm
“og wiii da..greit den har en bra fjærnkontrol/håndkontroll…mn se på spilla..next gen?? den er ikke beregnet til hd tv en gang..den støtter 480….”
hmmm, hvor har du sett spilla til wii? det eneste nintendo har vist fram er en “modded” gamecube som bruker wii control og wii spill. det vi lsi at du ikke har fått se litt av grafikken den har å tilby enda.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 10th 2006 at 3:52 pm
Herlig å se at flere får øynene opp for Xbox 360!:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 10th 2006 at 4:18 pm
playstation3 er absolutt verdt å vente på!Har vært fan helt siden min første-playstation1.Har begge konsollene,og vet at nr 3 i rekka kommer til å innfri alle forventninger!!Er du playstation fan gjør som,er jo ikke for løye at de sier at dem som venter på noe godt,venter ikke forgjeves:) Du vil ikke angre!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 10th 2006 at 6:35 pm
“Men hva med alle produksjonsfeilene på XBOX 360? Den går lett for varm og må i visse tilfeller settes høyt med luft unfer. Om du beveger maskinen mens du har spillet på er det store sjanser for at spillet blir ødelagt fysisk. I motsetning til Blizzard vil ikke produsenten av XBOX sende deg ny plate dersm du kan dokumentere at du allerede har kjøpt en ødelagt versjon.”
Og du trur det blir mindre feil på PS3? Det er berre 3-4% av 360ane som har feil. Cell prosessoren i PS3 har drøssevis av feil: http://www.digi.no/pe...+teknologi/stor+feilprosent+i+ny+playstation-prosessor/art311318.html
Det er enkelte produsentar som gir nye plater viss du har øydelagt den som du kjøpte, men det står klart og tydelig i bruksanvisningen at du ikkje skal bevege 360 med plate i.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 11th 2006 at 5:37 am
Wii eller PS3?
Liten sak eller dyr “leke”
http://www.break.com/...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 11th 2006 at 8:41 am
Jeg driter rett og sett i ka tid PS3 kommer ut, jeg ska ikke ha noen annen spillmaskin enn PS3!
Frem til PS3 og MGS4 kommer ut blir det PC og WoW.
Den som venter på noe perfekt, venter aldri forgjeves (xbox 360 hint hint)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 11th 2006 at 11:26 am
Manuell trackkback fra BTs Teknoblogg
“På tide å ignorere PlayStation 3?”
http://www.bt.no/blog...&aid=469&id=9
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 11th 2006 at 1:19 pm
#95
Hvilke bilder fra Forza2? Virker som om du har sett de GAMLE BILDENE FRA 1ern, moron… Det er bare 5-6 screens ute av Forza2, og det er fra en liten snabblaga trailer. En trailer som ble mekka for å vise at “hey, folkens! Forza2 kommer”. Herre…
#101
Det at du stoler på prerendra trailere og bruker det som skyts, sier litt om intelligensen og alderen din. Selvfölgelig bruker en spilltrailer
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 11th 2006 at 1:20 pm
#115
Forts:
#101
Selvfölg
elig bruken er spilltrailer
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 11th 2006 at 4:13 pm
I artikkelen stod det “Forskjellen på et spill som vises i 1080p og et spill som vises i 720p er merkbar.” Eg er litt uenig i det, og skal prøve å forklare hva eg mener.1080p er 1920×1080 i oppløsning, svært mange pixler for å gi et klart bilde samt fjerne “jaggies”(ujenve kanter). 720p er 1280×720 i oppløsning, er også mange pixler, gir et klart bilde og fjerner jaggies. Om det er nødvendig med 1080p har veldig mye med størrelsen på tv-en og gjøre, fram til 32 holder 720p i massevis og gir et knall bilde. Fra 37(eller 40 tommer) og videre kan man se en forskjell mellom 720p og 1080p, siden bildet da blir større trenger man mer pixler for å vise det samme bildet like bra på en større skjerm. Og hvor bra bildet blir har også mye med tv-kvaliteten, hvilke kabler man bruker, om man kjører component eller dvi/hdmi(analog og digital) samt hvor nærme man sitter.
Så om noen har bestilt en 14 toms hd tv med 1080p fra USA så har dere blitt lurt, ;p
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 11th 2006 at 7:26 pm
Sistnevnte har helt rett! Hvis noen har sett en skikkelig High-Def film på en “normal size” tv med native 720p, så VET man, at å gå opp til 1080p ikke har noe for seg.. (kanskje hvis du har 1080 kanon, og et enormt rom/lerret) Det har mer med kvaliteten på “produksjonen” å gjøre, og uavhengig av om det er en film eller et spill, så vil et spill med knallgrafikk i 720p se bedre ut enn alt vi har sett på PC i dag, uavhengig av grafikk-kort og oppløsning! det har med med tech og kantforbedring, farger og hvor mye tid man gidder å bruke på grafikk generellt som avgjør. (Har vi enda sett spill som overgår vanlig TV ?? NEI, ikke F¤¤N!!!, greitt at oppløsningen er bedre, men det har jo ingenting med saken å gjøre ??) Selv på en bra 50″ 720p TV vil IKKE bildet bli kantete med en god source med 720p oppløsning m.m. man sitter HELT inni TV`en (vel, eller f.eks. 1 m. fra, selv DA vil det se helt konge ut, dersom spillet og maskinen har kraft nok til å utnytte det!) .. Jeg ser Digital satelitt på min 50″ TV, og jeg legger ikke merke til noe trøbbel med DET bildet ?? og det har jo mye lavere oppløsning enn teoretisk ps3 eller pc (eller 360, for den saks skyld) oppløsning? (og jeg sitter 2,5m fra)) .. I konsoll krigen vil ALT dreie seg om titler. Ikke 1080i/komponent vs. 1080p/hdmi..
(Nb! dere må kjøpe MYE mer enn 40″ for at det skal være noen “wow” effekt i 1080p!, selv fra kjempenær avstand!)
Hilsen TV fantast, som bare vil ha en bra spill opplevelse og som gir blanke i om det står sony eller microsoft på logoen på boxen!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 11th 2006 at 9:14 pm
Da jeg først leste om at sony utsatte, ble jeg dødsforbanna og ville kjøpe en 360.
Men etterhvert har jeg innsett at det spillet jeg spiller absolutt mest, kommer til å bli eksklusivt for PS3…
Tekken!
Så det blir dessverre venting for meg… med mindre Namco Bandai gir ut Tekken på 360! :p
Men når alt kommer til alt, så fortjener ikke sony penga mine, når de ikke viser oss den respekten vi fortjener!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 11th 2006 at 11:48 pm
skjønner ikke vitsen med denne bloggen,
verken xbox,nintendo eller noenforøvring kan noensinne skubbe playstation av hyllen.
slik er det bare
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 12th 2006 at 12:17 am
alle mine venner har nå gått å kjøpt seg en xbox 360 istedet for en ps3 som de skulle. alle var ps tilhengere og har nesten aldri spilt xbox. de har nå en xbox 360 og synes det er det råeste de noen gang har prøvd;)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 12th 2006 at 6:03 am
Jeg trur ikke at wii kommer til å slå noe godt an. Men ps3 derimot den kommer til å selge som varmt hvetebrød. Det er så sykt mange der ute som aldri kommer til å kjøpe seg noe annet enn noe i fra Sony.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 12th 2006 at 9:21 am
Nei,nei,NEI! Dette grafikk maset er noe som aldri skulle skjedd i utgangspunktet. Om en 10 år eller no` kommer spillene til å være så virkelighetstro at det blir mer autentisk en virkeligheten selv. Da blir enten å spille det samme som å arbeide, dødsens kjedelig, eller rett og slett dødsfarlig! Ingen kommer til å se forskjell på spill eller virkelighet, og konfliktene ut i fra det vil bli kjent som tredje verdenskonsollkrig, eller noe sånt, og alle vil hoppe opp og ned og skyte gjennom de realistiske veggene og kalle hverandre “fags” og “n00bs”, mens jeg sitter nede i en bunker og spiller bakoverkompitable NES-spill på Wiiiiiiiiiiiii!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 12th 2006 at 11:52 am
#123
Godt sagt! Jeg er så sinnsykt enig.
Wii shall overcome!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 12th 2006 at 12:25 pm
Det hele koker ned til at jeg bruker PC-en som spillmaskin i stedet for. Da slipper jeg å kjøpe en ny boks annenhvert år, og kan i tillegg bare bytte ut enkeltkomponenter når spillene blir for heftige for maskinvaren. X-Box 360 ligner en PC, men man får begrensninger på kjøpet.
Så, i stedet for å ha en PS3, en Wii og en 360, har jeg en heftig PC til under 10k som gjør akkurat samme jobb hundre ganger bedre. Spilltilbudet er kanskje ikke fullt så bredt, men det kommer ogsåmange spill til PC som kanskje ikke kommer til de dedikerte spillkonsollene.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 12th 2006 at 2:16 pm
Gran Turismo og WRC er vel verdt ventingen på Playstation 3. XBOX 360 har vel ingen slike «realistiske» bilspill?
Videre må man ha en skjerm som både støtter en fysisk oppløsning på 1920×1080, _samt_ støtter signaler sendt i 1080p (1920×1080 progressivt). Per i dag finnes det ikke mange skjermer som gjør dette (ingen på Elkjøp f.eks.).
En slik skjerm på minst 40″ er vel forhåpentligvis tilgjengelig i mars til under 6-sifrede beløp.
Et spørsmål. Vil Bly-ray-spilleren ha idiotiske soner slik som på DVD? Eller vil man kunne kjøpe en PS3 i Japan eller US?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 12th 2006 at 3:35 pm
PS3 er bedre. xbox er ikke så god på professorhastighet i minnet. derfor er det bedre animasjon.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 12th 2006 at 4:14 pm
#126
Ikke se bort i fra at det kommer soner på ps3 blue ray spilleren. Vernepolitikk vettu, eller en form for det. Hindre at folk kjöper filmen fra USA, istedet for å se den på kino i Norge. Går glipp av et dobbeltbelöp da, og det er kinobilletten (100 kr i Oslo) og selve kjöpet av dvden *kremt* blue-ray-discen (sikkert 350, men vil vel normalisere seg etter hvert)… Get it?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 12th 2006 at 4:51 pm
“Gran Turismo og WRC er vel verdt ventingen på Playstation 3. XBOX 360 har vel ingen slike «realistiske» bilspill?”
Forza Motorsport 2 kommer vel snart?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 12th 2006 at 8:59 pm
Litt på tur alle mann får jeg si.
X-box eller Støy-Box som den burde hete klarer ikke grafikkmessig å hamle opp mot PS3 derfor også prisen, PS3 er 100% tilbakekompatibel, dette er ikke X-box og taper derfor i forhold til Wii og PS3 son begge støtter dette.
Ett pluss er jo at de nyinnkjøpte PSP’ene mine kan benyttes som avanserte kontrollere på PS3.
Selv om Mazda lager en bil som gjør 300Kmt til 200 tusen vil du nok heller ha en Porsche allikevel, nostalgien dør aldrig.
PS3 vil ha det største spill biblioteket for konsoller etterfulgt av Nintendo, Dreamcast(RIP) så kommer MS.
Når MS kommer med Xbox 3 eller hva den nå skal hete begynner de på scratch igjen med spill da ny arkitektur gjør at 360 spill må emuleres i software=Bluescreen fo å kunne spilles, PS3 gjør dette i Hardware, nintendo også.
Husk også at C64 brenner fremdeles i manges hjerter selv om den er død for mange år siden(RIP)
BTW. Hadde en Xbox i 24 timer, solgte den til høystbydende, makan til bråkemaskin…..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 12th 2006 at 8:59 pm
Fikk forhåndsbestilling på PS3 til konfen. Valget er glassklart: PS3 på meg =)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 12th 2006 at 10:04 pm
Playstation 3 er nok den beste spillmaskinen med den råeste grafikken.Har spilt både ps2 og x box360,men jeg har sett bla en hel dvd fra spillmessa E3 og har bare en ting å si. Gled dere ps fans.verdt hver ei krone og hvert minutt man må vente på relase.Hilsen Erlend,Skatval.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 13th 2006 at 12:11 am
jeg tror faktisk at Sony har peiling på det de driver med, at ingenting er tilfeldig og at dere bønder fra Norge burde holde kjeft om markedsføringa til et så stort selskap som Sony.
Det tror og syns jeg – PS3 kommer når den kommer, og den kommer til å koste så og så mye når den gjør det.. Har dere ikke råd til den da, så gi faen og kjøp den seinere når “alle” har den og den har falt i pris..
Og de av dere som setter reguleringa i halsen hver gang dere finner ut at PS3 er forsinka – prøv å finn dere en fornuftig hobby eller en eller annen fritidsaktivitet bortsett fra tv-spill og tv-titting.. hallo!
Slapp av folkens – PS3 er nok ikke så langt unna som dere tror, men gi faen å kom med deres teorier rundt Sony, for dere veit faen ikke hva som er best for det selskapet.
#77
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 13th 2006 at 10:41 am
Jeg har alltid holdt soleklart med PS3, men begynner å lure på om det er et bedre valg å kjøpe xbox 360 OG wii. Man sparer jo til og med noen kroner på det..?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 13th 2006 at 12:09 pm
Jeg begynner å bli dritlei pisspreiket til Sony. De minner meg nesten om hvor arrogante Nintendo var da de laget N64
Jeg elsket ps1 og ps2.. selv om jeg alltid har foretrukket Nintendo over Sony. Og jeg hatet Xbox og MS i den forrige generasjonen. Var vel egentlig en trend i venneflokken. Men i den senere tid har jeg fått meg en 360 og er storfornøyd med det.
Hvorfor kjøpe en ps3 når man kan få GTA, RE5, Fable 2, PGR, Forza, Gears of war, Alan Wake, Lost planet og en mengde andre gromspill til 360′en. Ja, jeg vet at GTA og RE er multiplats. Men spillene er tross alt så store at folk tar dem med i vurderingen når de skal ha seg en ny konsoll.
Og Nintendo Wii kommer med Zelda, Metroid, Dragon quest og Red Steel i launch vinduet. Og senere kommer Mario Galaxy, FF:Crystal chronicles og sikkert spill som Mario kart og F-Zero. Samtidig som virtual console tilbyr oss hundrevis av perler. Gleder meg til å kunne spille oldschool Mario og Sonic spill.
På ps3′en derimot. Er det bare GT og Jak serien som frister meg. Er klar over alle de andre seriene som for eksempel Singstar, Ratchet and clank, Final fantasy og Metal gear solid. Men jeg har rett og slett ikkje lyst på disse spillene.
Dessuten hater jeg det stygge designet på konsollen og den ubehagelige kontrolleren(er lei av dualshock, blir bare verre uten rumble) og den kvalmende prisen.
Wii60 comboen ser bare bedre og bedre ut.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 13th 2006 at 5:10 pm
Vel, tenk på hva PS3 ville kostet hvis sony ville tatt betalt for alt de putter inni et eksemplar, nvidia kort med kraften som et 7800-7900 kort, cell prosessor som er mye raskere enn en PC CPU….etc.etc. Heile tingen ville kostet 20000 ca. da :S Den alle nyeste teknologien og kraften må koste litt også. vel, hvis sony hadde solgt en PS3 for 3000, ville flere ha kjøpt den, men får vel vente te teknologien brukt i en PS3 stuper til en oppnåelig pris.
Jeg kommer til å kjøpe den ihvertfall når MGS4 kommer ut
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 16th 2006 at 2:28 pm
er det blitt bevist at grafikken til ps3 er bedre en 360 sin.Nei det har ikke det pga ps3 er ikke kommet ut ennå så det blir feil og si at ps3 har bedre grafikk en 360. Gears of War har best grafikk så lang og ingen av ps3 spillene som kommer til lanseringen ser bedre ut enn ps3
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 25th 2006 at 10:01 pm
PS3 er DET BESTE AV ALLE SPILLMASKINER SOM HAR NOEN SINE BLITT LAGET
hilsen Alexander halonen
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 27th 2006 at 1:58 pm
PS3 er tidenes mest surrete og idiotiske konsept for en konsoll.
Kommer det ikke til PC, så skal jeg skaffe PS3 og etterpå kreve pengene tilbake fordi den ikke yter etter spesifikasjonene
9 kjerner meg langt inn i…….
9 kjerner??? Hvem i all verden gidder å sette seg inn i alle de 9 kjernene? Spillprodusentene har jo allerede sagt at det kommer ikke til å skje. Noensinne. Tar alt for lang tid. For ikke å snakke om kostnadene rundt ett spill for å programmere det til å støtte 9 kjerner. Jeg gidder ikke å kjøpe spill i Norge til 2000KR.
Men det er nå min mening. Kanskje dere har bedre råd.
I tillegg fatter jeg ikke hvorfor prisen fortsatt er så høy som den er?
Den yter i praksis dårligere enn Xbox360′en ( pga. elendig 9-kjernestruktur ), men koster mer?
Nei Sony, hvorfor ga dere ikke opp når dere fikk “NEI” fra spillprodusentene om å være med på 9-kjerneprosjektet….
Men så var det Final Fantasy-serien da
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2006 at 9:42 am
Bare det at final fantasy fåes kjøpt til ps3 gjør den til den beste(usakelig MULI!!)
uansett har playstation altid gjort det best og jeg er ikke i tvil om at det samme kommer til å skje nå
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2006 at 2:44 pm
LOL blir kvalm av alle ps3 noobsene som finner seg i alt! og ps3 kommer ikke til å bli noe serlig kraftigere enn x360. For å si det sånn jeg forventet mye mer ut av MGs4 enn det den nye gameplay videoen viser
Konklusjon: x360 FTW PS3 skuffer stort
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2006 at 3:56 pm
Kan ikke ps3 folk poste noe annet enn tall og userriøse poster!
faen sony har drete på draget ! LOOOOOOOL
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 4th 2007 at 12:57 pm
Nei Vent på Ps3 vis du vil ha en konsoll som utvilker seg, ps3 som har blueray disk har så stor kapasitet at spillene vil være så jævlig detaliert etter et år. og Sixaxis på kontrollen som gir deg
. så for 1999kr extra for du dette , Så jeg Sier Bare Vent på Ps3 isteden for å kjøpe 360 nu,
utrolig gaming feeling i noen spil. for d meste flyge spill nu, men d kommer sikkert nye ideer om kordan de skal bruke den. den har også 60gb Hd og gratis internett. Og Wi-Fi me internett browser sånn at du kan lese dette på ps3 din
Playstation 3 Ftw
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 4th 2007 at 1:36 pm
er Enig i deg der ps3 vil rule 360 når den kommer ut og etter tid. Ps3 Forever
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 4th 2007 at 6:51 pm
Xbox 360 er BEST
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
1 Tilbakeping & Tilbakesporing